Kunsthal & de stad
De Kunsthal heeft geen eigen collectie en bestaat door samen te werken: internationaal, nationaal, regionaal en lokaal, met een mix van instellingen, musea, kunstenaars, specialisten, stichtingen en bedrijven. Daarnaast legt de Kunsthal nog meer nadruk op een jaarlijks terugkerende samenwerking rond een grote tentoonstelling, die qua thema appelleert aan een breed (en nieuw) publiek, zich uitstekend leent voor optimale zichtbaarheid en aanknopingspunten biedt in de stad.
Samenwerken met partijen binnen en buiten de stad
Net als bij de Gaultiertentoonstelling in 2013, de James Bondtentoonstelling in 2014 en de Keith Haring tentoonstelling in 2015 is het de Kunsthal wederom gelukt om grootstedelijke samenwerkingsverbanden aan te gaan en te zorgen voor zichtbaarheid in de stad, zoals onderstaande voorbeelden laten zien. Met trots kan de Kunsthal terugkijken op de succesvolle tentoonstelling ‘Peter Lindbergh. A Diffferent Vision on Fashion Photography’ die zijn wereldprèmiere in Rotterdam beleeft en 110.000 bezoekers op de been brengt. Peter Lindbergh behoort tot op de dag van vandaag tot de meest invloedrijke modefotografen van de afgelopen veertig jaar, en dat blijkt uit de enorme respons uit binnen- en buitenland.
Peter Lindbergh fotoshoot en citydressing
In april vindt in samenwerking met de Rotterdamse haven een bijzondere fotoshoot plaats. Peter Lindbergh, die bij voorkeur industriële locaties gebruikt, strijkt samen met zijn team en medewerkers van Vogue Nederland neer op het terrein van het bedrijf EMO waar topmodel Lara Stone en opkomend talent Elisa Hupkes de hoofdrol spelen in een fotoshoot. Tijdens de duur van de tentoonstelling ‘A Different Vision on Fashion Photography’ zijn enkele foto’s op significante plekken als eye-catchers in de stad te zien, respectievelijk op de Delftse Poort, op de gevel van hotelpartner Mainport en op het Joulzgebouw. In de LED schermprogrammering in de hal van Centraal Station is eveneens een impressie van de fotoshoot opgenomen.
Bezoekers zijn enorm enthousiast over de prachtige portretten en de menselijke benadering die Peter Lindbergh in zijn fotografie legt, wat blijkt uit de talrijke social media aanbevelingen van de tentoonstelling. Ook de zichtbaarheid op de Delftse Poort krijgt veel respons. In de LED schermprogrammering in de hal van Centraal Station is eveneens een impressie van de fotoshoot opgenomen.